Sokszor éri az a vád a menetrend szerkesztőket, hogy csak Crtl+X, Crtl+C és Ctrl+V gombokat nyomkodnak, és soha, semmi nem változik a vasúti menetrendben Mátészalka térségében.
Az elmúlt években a MÁV, saját költségei terhére több kilométernyi vasúti pályát újított fel a 110-es vasútvonalon. A teljes felújításhoz Magyarország kormányának a pénzügyi segítségére lenne szükség, de még nem látszik jelenleg a politikai akarat a vasútvonal teljes hosszában történő felújítására.
A menetrendi egyeztetések már lezárultak, lassan az Innovációs és Technológiai Minisztériumnak kell(ene) rábólintania az elkészült vasúti menetrendre. Mihozzánk eljutott a tervezet azon része, amely a Mátészalka és Debrecen közötti vonalszakasszal kapcsolatos.
Nézzük a változásokat:
-
2020.decemberétől mintegy öt perccel csökkent a menetidő, amelyet 2021.decemberétől ismét 2-3 perces menetidő csökkenés követ. Két év alatt így 8 százalékkal csökken Mátészalka és Debrecen állomások között a menetidő.
-
A Kraszna Intercity, amely Mátészalkától Budapestig közlekedik, immár Fehérgyarmat és Budapest között fog közlekedni a tervezet szerint.
-
Az iskolások bejutását Debrecenbe új vonat fogja biztosítani reggelenként, amely Nyírgelse és Debrecen között fog közlekedni a tervezet szerint, iskolai előadási napokon.
-
A tervek szerint ütemen felül, gyorsvonat kerül beállításra, amely iskolai előadási napokon Csenger és Debrecen között fog közlekedni a Kraszna Intercity és a reggel 7 óra környékén induló Mátészalka és Debrecen között közlekedő vonat között. Ez a vonat csak öt állomáson áll meg, és 94 perc alatt ér majd Debrecenbe.
-
A jelenleg még Debrecen és Nyírbátor között, iskolai előadások napján közlekedő személyvonat útvonala meghosszabbításra kerül Mátészalka állomásig. (Ez volt a MátészalkaLeaks csoport, 2018. szeptember 24-én kelt menetrend módosítási javaslata az ÉSZAKKELET-MAGYARORSZÁGI KÖZLEKEDÉSSZERVEZŐ IRODA felé). A vonat utasainak így nem kell 46 percet a jövőben várakoznia Nyírbátor állomásig a Nyírbátor és Mátészalka között közlekedő személyvonatra. Ez a vonat Nyírbátor és Mátészalka között nem fog megállni a tervezet szerint.