Pár nappal ezelőtt kaptuk a levelet, Lázár János Építési és Beruházási Minisztertől, hogy nincs forrás a Mátészalka-Debrecen vasútvonal felújítására. Levelében a háborús helyzetre mutatott rá okként, hogy a miatt nincs pénz a Magyar Költségvetésben a szabolcsi emberek számára létfontosságú vasútvonal felújítására. Válaszlevelünkben kérni fogjuk a legkritikusabb Apafa-Hajdúsámson vasúti szakasz felújítását, Lázár János Építési és Beruházási Minisztertől, annál is inkább, mert a MÁV-nak kész tervei vannak a legkritikusabb szakasz rendbetételére, így állami forrás biztosítása esetén, a közbeszerzés lefolytatása után már indulhatna is az átépítés.
Tőlünk pár kilométerre, Romániában az EU által életre hívott Helyreállítási Alapot veszik igénybe a vasútvonalak rendbetételéhez, hiszen ott is rossz a helyzet a vasútvonalakon, minden tekintetben.
A Szatmárnémeti és Érmihályfalva közötti 402-es számú 67 kilométeres vonalszakaszt is felújítják, a Román Kormány vállalásai szerint 2026. második felére már egy lassú jel (sebességkorlátozás) sem lesz a két település között. A leggyorsabb vonatok jelenleg 55 perc alatt teszik meg ezt a távolságot.
Az adatok forrása:
Románia, helyreállítási alap, vállalt vasúti felújítások:
Román vasút, menetrend:
https://bilete.cfrcalatori.ro/
Fotó: David Gubler Vonat a Domahida és Nagykároly közötti vasúti szakaszon.